Proste praktyki – Regulacja oddechu i uspokojenie umysłu

Spis treści
  1. Regulacja oddechu

Opis

Stań prosto. Przesuń lewą stopę o pół kroku w lewo. Ugnij lekko kolana ustawiając je nieco do wewnątrz i osadź biodra. Wyprostuj kręgosłup, klatkę piersiową i rozluźnij dół brzucha. Rozluźnij i otwórz przestrzeń pod pachami, zegnij lekko łokcie; naciśnij rękoma w dół jakbyś wciskał piłkę pływającą po wodzie. Utrzymuj prosto głowę, patrząc prosto przed siebie i skup umysł na własnym ciele. Delikatnie zamknij usta z językiem umieszczonym w sposób naturalny. Wdech przez nos i wydech przez usta, lub wdech i wydech przez zarówno nos i usta. Oczyść umysł i uspokój oddech i umysłem skieruj Qi do dolnego Dan Tien.

Odsuń ręce do przodu i na zewnątrz tak, aby nakreślić nimi łuk. Odwróć dłonie umieść je na wysokości Dan Tien,  środkowe palce niech lekko się stykają. Po pewnym czasie, podczas wdechu, podnieś ręce na poziom środkowego Dan Tien. Odwróć dłonie wnętrzem w dół, opuść ręce do dolnej części brzucha podczas wydechu i ponownie obróć dłonie wnętrzem w górę (rys. 1 i 2). Powtórz ćwiczenia oddechowe cztery razy, licząc do ośmiu, cicho wymawiając liczby nieparzyste podczas wdechu. W celu zintensyfikowania oddziaływania ćwiczenia w czasie wydechu (podnoszenia rąk) używamy dźwięku Heng, w czasie wydechu (opuszczania rąk) dźwięku Ha. Oddech powinien być zsynchronizowany z ruchem.

Regulacja oddechu
rys 1 i 2

Regulacja oddechu

Podobne ćwiczenie występuje także u nas w YMAA i jest jednym z elementów czegoś, co się nazywa Qi Gongiem kanałowym, choć nigdy nie słyszałem o tym, żeby ktoś używał dźwięków Heng i Ha. Pamiętajcie jednak, że to może być tylko przypadkowa zbieżność ogólnego wyglądu.

A co Ty myślisz na ten temat? Dodaj komentarz

%d bloggers like this: