Akademia On-line
Song - rozluźnienie po chińsku


Wykład i praktyka

Nowa nabór na trening Tai Chi
Warszawa Powiśle


kameralna grupa

Skaryszewskie spotkania
z Qi Gongiem


(Działamy dalej!!!) w każdą środę 10:30-12:00

UWAGA!!! KOMUNIKAT POGODOWY!!!

Jest chęć treningu to ćwiczymy dalej tym razem bezterminowo. Następne spotkania:

18 i 25 stycznia 2023
1, 8 ,15 i 24 lutego 2023

Można dołączyć w dowolnej chwili

Zima jest jaka jest, ale niestety pogoda jest niepewna. Natomiast dobre wieści są takie, że ani ubiegłej jesieni, ani teraz zimą nie musieliśmy ani razu odwoływać zajęć.

Zajęcia odbywają się w godzinach 10:30 do 12:00. Szukajcie nas w okolicach ogrodu różanego.

Przypominam, że jeśli o 09:30 Nie pojawi się komunikat o odwołaniu zająć to napewno się pojawię. Zalecam ciepłe ubranie i termosik z herbatą. Też będę miał. Nastąpi też niewielka zmiana miejsca. Proponuje spotkanie w samym ogrodzie różanym, jest tam bezpieczniej jeśli chodzi o wiatr.

Ale o ile nie będzie wielkiej ulewy to ja przyjadę. Park Skaryszewski to miejsce magiczne. Może się okazać, że na czas treningu otworzy się okno pogodowe. Jeśli jednak pogoda będzie niesprzyjająca, proponuję wspólne wyjście na kawę i rozmowę o teorii. W każdym razie ja w parku będę.

Z A P R O S Z E N I E

Koniec wakacji oznacza koniec projektu „Wakacje z qigongiem – prozdrowotne ćwiczenia dla każdego” i spotkań w gościnnym Muzeum Narodowym. Bardzo dziękuję Fundacji „Dantian” oraz Muzeum Narodowemu za umożliwienie mi prowadzenia tych zajęć. Szczególnie dziękuję Jankowi za zaufanie i Pani Basi za organizację zajęć ze strony Muzeum. Wszystkim uczestnikom dziękuję za uczestnictwo, a przede wszystkim za zaangażowanie w ćwiczenia.

tak się bawiliśmy w wakacje

Postanowiłem skorzystać z dobrej pogody (prognozy są niezłe) i kontynuować dobrą passę. Zapraszam Was zatem na „Wrześniowe spotkania Qi Gongowe”. Poniżej oficjalna informacja.

Gdzie będziemy ćwiczyć?

Zajęcia będą się odbywać w parku Skaryszewskim, w cichym, historycznym i zielonym zakątku Warszawy. Na terenie parku znajdziecie toaletę i wiele przestrzeni do spacerów. W razie intensywnego deszczu zajęcia zostaną odwołane (sprawdzajcie na tej stronie, tu pojawią się komunikaty).

Zapraszam Was na polankę umiejscowioną naprzeciwko stuletniego ogrodu różanego. Najłatwiej tam trafić wchodząc do parku wejściem od strony Teatru Powszechnego. Kiedy staniecie tyłem do ogrodu różanego, zobaczycie mnie na wprost.

kliknij żeby przejść do map

Dojazd do parku: autobusy 123, 138, 166, 509 (przystanek Zieleniecka), tramwaj 3, 9, 22, 24,26 (przystanek Zieleniecka), dobry dojazd jest też drugą linią metra (stacja Stadion Narodowy) oraz SKM (stacja Stadion Narodowy).

Kiedy?

Nawiązując do zajęć wakacyjnych ćwiczymy w trzy kolejne środy września w godzinach: 10.30–12.00.

UWAGA !!! Ćwiczymy dalej, do skutku. W każdą kolejną środę października (a teraz i listopada) dopóki pogoda będzie nam sprzyjać.

Jak długo trwa trening?

Spotkania trwać będą 90 minut. Zalecam powtarzanie ćwiczeń samemu w tygodniu, w celu wyrobienia nawyku i odczucia większych korzyści.

Czy każdy może wziąć udział w zajęciach?

Zajęcia są dostępne dla wszystkich. Qigong, to doskonała forma aktywności fizycznej dla osób w każdym wieku i stopniu sprawności, są to wysoce modyfikowalne, elastyczne ćwiczenia.

Co należy zabrać?

Strój, który nie krępuje ruchów (przypominam o czapce), wygodne obuwie na płaskiej podeszwie, wodę do picia.

ODPŁATNOŚĆ

Zajęcia nie mają swojej ustalonej ceny. Jeśli będziesz zadowolony z mojej pracy możesz wrzucić niezobowiązujący datek do puszki, która będzie wystawiona na każdych zajęciach.

Co będziemy ćwiczyć?

W czasie tych spotkań skupimy się na zestawie Qi Gong znanego pod nazwą „Osiem kawałków brokatu”. To relatywnie prosty zestaw mający wzmacniający wpływ na całe nasze ciało. Po zakończeniu zajęć udostępnię ćwiczącym film zawierający wykonanie całego zestawu, w celu wykorzystania go jako przewodnik.

QI GONG

Qigong (wymowa: czi gong), to pochodząca ze starożytności forma ćwiczeń, które łączą trening umysłu i ciała. Składa się z kombinacji uważnych ruchów, medytacyjnego stanu umysłu i technik oddychania.

Słowo „qi gong” pochodzi od chińskich słów: „qi”, które odnosi się do energii znajdującej się we wszystkim (uniwersalnej siły życiowej) oraz „gong”, co oznacza nabytą umiejętność. Dlatego qigong tłumaczy się jako „pracę z energią i rozwijanie umiejętności”. Praktycznie qigong działa poprzez gromadzenie i wykorzystywanie energii w celu zwiększenia własnego wpływu na zdrowie, dobre samopoczucie i witalność.

Jakie korzyści daje Qigong?

Qigong stał się ostatnio bardzo popularny na całym świecie ze względu na korzyści zdrowotne, które daje ćwiczącym: każdemu może dać coś innego, w zależności od tego, w jakim celu ćwiczenia są wykonywane. Najczęściej ćwiczący mówią o uczuciu spokoju i wyciszeniu, uldze w bólach oraz poczuciu zwiększonej energii i witalności. Poruszanie się wraz z równomiernym oddychaniem pomaga w krążeniu krwi i masowaniu narządów wewnętrznych, wspomaga funkcjonowanie układu krążenia i układu odpornościowego. Jako ćwiczenie, które dostosowuje świadomość i uwagę do ruchu, qigong daje duże korzyści psychiczne, emocjonalne i fizyczne.

Jak możemy wykorzystać ćwiczenia Qigong?

Więcej relaksu, mniej stresu

Wewnętrzny charakter ćwiczeń qi gong ma ogromny wpływ na uspokojenie umysłu. Zmniejszenie stresu i relaksacyjny charakter ćwiczeń prowadzi do poprawy snu, łagodzi bóle szyi i ramion oraz obniża ciśnienie krwi. Pomaga również łagodzić depresję i lęki. Zwiększony relaks i sen skutkują wzrostem energii, pomagając w walce ze zmęczeniem i wypaleniem. Zmniejsza się wewnętrzny niepokój i zwiększa pewność siebie.

W codziennym życiu spotykamy się z różnymi scenariuszami, które mogą powodować stres. Samodzielne ćwiczenia, to świetna okazja aby zadbać o wyciszenie. To niesamowite, co może zrobić już zaledwie godzina ćwiczeń!

edycja 2021 – ćwiczenia symbolu Tai Chi
edycja 2022 – demonstracja formy Tai Chi

·      Sprawność fizyczna

Charakterystyczne dla Qigong przeciwieństwa – umiarkowany wysiłek i aktywna relaksacja budują mocne fundamenty fizyczne. Powtarzanie prostych pozycji i ruchów, to dobry sposób na wzmocnienie mięśni, a unikalne wykorzystanie pozycji statycznych pomaga również we wzmacnianiu mięśni strukturalnych, równowagi i elastyczności.

To metoda na odkrycie inspirującej głębi ludzkiej potrzeby ruchu.

·      Żyć bardziej

Qigong, jako forma świadomego ruchu, wspomaga naszą wewnętrzną wrażliwość, pomaga otworzyć umysł i serce na świat. A po treningu zapraszam na spacer i zwiedzanie zabytkowego parku Skaryszewskiego.

Zapraszam! W razie czego – piszcie.

%d bloggers like this: