Shaolin Shi Da Jin Gong – Druga seria ćwiczeń

Pierwotnie Shaolin Shi Er Da Jin Gong składał się z jednej serii zawierającej 12 ćwiczeń. Po pewnym czasie, kiedy ćwiczenia te zaczęły się upubliczniać, stworzono także drugą i trzecią serię. W tym artykule znajdziecie ciąg dalszy materiału autorstwa Sławomira Pawłowskiego. Poprzednie części znajduje się pod zbiorczym linkiem Shaolin Shi Da Jin Gong.

Shaolin Shi Er Da Jin Gong

Postawa pierwsza Shaolin Shi Da Jin Gong
Postawa pierwsza
Przyjmij postawę opisaną powyżej w 11 ćwiczeniu pierwszej serii. Rozewrzyj pięści, obróć dłonie kierując ich wewnętrzne strony w górę i unieś przed sobą na wysokość 3 centymetrów powyżej piersi. Palce dłoni skierowane są ku sobie, a ich końce znajdują się w odległości 6 do 10 centymetrów od siebie. Policz w myślach spokojnie od 1 do 49. Z każdym wdechem z jak największą siłą „rozpłaszczaj” dłonie kierując strumień Qi przez ręce do końców palców dłoni.

Postawa druga
Postawa druga
Rozsuń ręce poziomo na boki z obu stron ciała i wypnij w przód klatkę piersiową. Policz w myśląc spokojnie od 1 do 49. Przy każdej wymienianej kolejno w myślach liczbie wyobraź sobie, że unosisz nieco ręce w górę oraz odchylasz je nieznacznie w tył.

Postawa trzecia
Postawa trzecia
Przenieś poziomo ręce w przód. Odetchnij spokojnie 49 razy. Wyobraź sobie, że kierujesz energię Qi przez ręce aż do końców palców dłoni. Wysuwaj i jednocześnie nieznacznie unoś dłonie w przód przy każdym wdechu i rozluźniaj oraz opuszczaj ponownie na wysokość barków z każdym wydechem

Postawa czwarta
Postawa czwarta
Zaciśnij pięści i umieść je z obu stron ciała na wysokości talii. Palce zaciśniętych pięści skierowane są w górę. Odetchnij 49 razy zaciskając pięści przy każdym wdechu i rozluźniając przy każdym wydechu.

Postawa piąta
Postawa piąta
Otwórz pięści, i pchnij dłońmi przed siebie w przód, aż do wyprostowania rąk. Palce dłoni są proste i skierowane w górę. Odetchnij 49 razy, przy każdym oddechu pchając dłońmi w przód i odginając palce dłoni w tył. Gdy to uczynisz, powtórz 11 i 12 ćwiczenie z pierwszej serii ćwiczeń.

Następna część już niedługo.

A co Ty myślisz na ten temat? Dodaj komentarz